lördag 9 januari 2010

Under arbete

Jag hade idag turen att få besök av min brors tre barn. Den minsta är inte två ännu. Därför kunde jag med gott samvete sitta och "passa brasan" och virka halva dagen.

Sanningen att säga så var jag uppe klockan strax efter sju och virkade också. I sängen.

Jag hade tvåhundra gram av ett tunt merceriserat bomullsgarn i brunt. Det låg hoptrasslat i en låda i tygaffären för ett par år sedan och kostade ungefär 15 kronor. Och sjalen får bli så stor som garnet bestämmer.

Så här långt hade jag kommit ungefär mitt på dagen.


Och ikväll ska vi hem till goda vänner med virkningen. Sitta och planera vuxenresa till Paris med en virkning i händerna. Kan det bli bättre?

Kanske möjligen då att möta våren i Paris i fin ananassjal.

/Maia
- genom BlogPress med iPhone

Inga kommentarer: