söndag 24 januari 2010

Ananassjal nr 2 klar

Nu är den andra ananassjalen i ordningen färdig. Stickad av gammalt garn som jag köpt billigt någon gång. Jag får återkomma med namnet för jag nystade in sista gördeln i sista nystanet som finns kvar.


Sjalen väger 383 gram(!) och är stor som en filt. Längre än från hand till hand med utsträckta armar. Fotomodellen är J som fryser trots sjalen.


Nu måste jag finna mig ett nytt projekt medan jag stickar vidare på koftan.

/Maia

- genom BlogPress med iPhone

5 kommentarer:

Lina sa...

Snygg modell. Hon har säkert några snygga systrar...

Aklejalotte sa...

Vilken fin sjal. Kanske man skulle våga sig på någon gång. Jag har så många saker på min "vill göra lista" att jag skulle behöver fler timmar på dygnet. ;)

Maia sa...

#Lina. Hon har faktiskt tre snygga systrar och om inte den äldsta systern aktar sig får hon vara modell för nästa tingest ;-)
#Lotte. Åh, det finns alltid något man kan strunta i. Som t.ex. att städa ;-) Nej, allvarligt. Den där sjalen är vanebildande. Mönstret är enkelt, men det är svårt att sluta.

Hilde C. sa...

Så flott det ble :-)

Maia sa...

Tack Hilde! Då kommer du nog att gilla min nya solfjädersjal också, när den blir klar.
/Maia

PS. Jag älskar din avatar med koppen med vispgrädde ovanpå.