söndag 17 januari 2010

Mer ananas

Som jag skrev igår behöver jag ha något annat igång samtidigt som jag stickar de tråkigare partierna på koftan. Så jag repade upp ett misslyckat tröjprojekt i grönt lite ojämnt bomullsgarn och fick ett nystan på ungefär 230 gram.

En till sjal ska det bli. (Eller en sjal till? Jag är lite ordvill just nu men skrev den ordföljd som intuitionen gav mig. Troligen handlar det om att sjalar ännu inte är aktuella i kontexen och att jag därför föredrar att placera ordet sist.)


Garnet är kraftigare och lite mjukare än det mörkbruna jag använde sist och resultatet blir mulligare och troligen varmare.

Detta har varit en ovanligt stickig och virkig helg med mycket filmtittande. Det lär inte gå undan lika fort med projekten under veckan som kommer.

/Maia

- genom BlogPress med iPhone

Inga kommentarer: