lördag 12 december 2009

Julkalenderstickningen går framåt

Här kommer en uppdatering av hur det går med det okända projektet. Jag stickar alltså varje dag den stickuppgift som Kalendermamman ger oss i sin blogg.

Såhär ser arbetet ut idag i den bleka vintersolen:



Som ni ser är det fyra flätade snoddar på ena sidan och en motsvarande stickad fyrfläta på den andra. Jag har varit tvungen att förstå mig på att sticka efter diagram och det var inte det lättaste. Men ändå, det är ju som att gå en kurs lite grann. Bara att bita ihop, repa upp och göra om ifall man fattar fel.

Största problemet för mig just nu är att jag valt ett mörkt garn. December, intrikata mönster och mörkt garn fungerar inte alltid med snart 50-åriga ögon.

/Maia

1 kommentar:

Hanna sa...

Förstår vad du menar med det mörka garnet. Snyggt blir det dock. Hos oss snöade det i natt och den lilla snön ligger kvar, men tittar man ut nu så skiner solen och det känns som vår.