fredag 25 december 2009

Filtad väsktingest klar

Maskor och stygn har öppnat sista luckan och det bidde en handväska.

Obstinat är jag som vanligt, så jag har filtat väskan istället för att tvätta den, jag har stickat en lång snodd istället för en kort och filtat också den. Jag har fodrat med vävt tyg istället för trikå, eftersom jag inte vill att väskan ska vara töjbar. Jag hoppade över de två sista snoddringarna och gjorde istället en liten filtad snodd som jag använde som knäppning.


Så nu är det bara att ta tag i alla andra påbörjade och icke-avslutade projekt.

/Maia

PS: Tack, Johanna på Maskor och stygn för den roliga adventskalendern!

2 kommentarer:

"the-Cat-in-the-Yarn" sa...

Den är helt fantastiskt fin din väska. Filtningen, längre bandet, färgvalet och kvaliten på innertyget passar väskan utmärkt!
God fortsättning och Gott nytt stick-År! :-)
/Sanna

Maia sa...

Tack för det, Katten i Garnet! :-)
/Maia