lördag 1 februari 2014

Doolittle – en sjal till Elsa

Idag är det kalas för vännen Elsa. Vi ska köpa en annan present, men jag tänkte att om jag blev klar och fick blockat den, så skulle den också med.

Mönstret har jag hittat på själv och därför kan jag ge den namn. Doolittle. Som i 'göra lite' och Eliza Doolittle i Pygmalion och My Fair Lady.
Jag stickade först en kant med piggar och sedan fram och tillbaka på Pyttipannavis tills den var klar.

Garnet är ett strumpgarn, som jag tappat gördeln till. Skriver in senare om jag hittar den.
Rätstickning på själva sjalen, utom en bit där det blev rätstickning. Men, men.
Jag ska skriva hur jag gjorde piggarna och skriva ihop ett mönster. Jag ska.
Men just nu är jag bara ganska nöjd med att den blev klar.
/Maia
- using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: