tisdag 25 februari 2014

Det trodde jag inte

Att jag skulle hitta ett nytt sätt att göra kortvarv som skulle kunna vara bättre än det jag gör nu. Titta här vad tätt och fint det ser ut. Ingen risk för hål. Ska testa på nästa par sockar jag gör. Det är mycket enkelt.

Här är videorna som visar hur. Videorna hör till Fish Lips Kiss Heel, som jag ännu inte funderat närmare på, men alla bilder ser ut som en vanlig kortvarvshäl, så jag kanske inte är så intresserad. Än i alla fall.

En annan sak jag inte trodde: Att jag skulle bli så förtjust i blockning att jag började blocka mina gamla sjalar. Här min Chicagosjal i Madelinetosh (tror jag det var).

Men annars stickar jag sockar med luftigt spetsskaft som vaniljstickning. Från tån och uppåt, två på en sticka och med den gamla sortens häl. De är i en vacker mossgrön färg. Inte alls som på bilden.

/Maia

- using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: