onsdag 3 februari 2010

Stickstatus

För det första: Två armbågslånga handledsvärmare till J är klara. De är placerade i ett C5-kuvert och ska skickas imorgon bitti. När kuvertet kommit fram får vi nog ett foto som tack, tror jag. Tills dess får vi vänta.

Nu vet jag i alla fall varför jag inte gillar att göra två saker, typ vantar, sockor, handledsvärmare. Saken är den att jag för det mesta kör efter eget huvud när jag stickar, virkar och krokar. Och särskilt när man stickar är det inte alltid så enkelt att komma ihåg eller se hur man gjorde. Nästa gång ska jag skriva medan jag stickar. Absolut. (Tror ni mig?)


För det andra: Gör om, gör rätt-utmaningen är klar. Jag kom till sist på hur jag med kroknål skulle förenkla och snabba upp. Det kommer bilder på detta också. Och kanske till och med en film, vem vet?

Jag ville bara tala om att jag lever och stickar och det går framåt.

Bilden här ovan har inget med stickningarna i texten att göra. Men man ska ju ha bilder i sin blogg om man vill att den ska bli läst, så var så god! Längst fram ett krokat och filtat iPhonefodral, i mitten ett krokat pannband (det finns tillhörande enkla handledsvärmare), längst bak ligger mina provbitar på olika sorters krokning, upphäftade på vitt papper.

/Maia

Inga kommentarer: