torsdag 5 mars 2015

Trögbloggaren gör bättring

Så mycket som jag inte har bloggat. Här kommer en bildkavalkad.

Jag stickade en halskrage till S. Den har bara blivit större och större vid användning.
Och så stickade jag en mössa till henne. Med stora tofsar. Men kindtofsarna fick jag ta bort och sätta dit knytsnöre istället. Är man två år är det mycket mer praktiskt.
Jag håller på med ett par fårvantar, med afterthought thumb. Det betyder att jag tar upp hålet för tummen i efterhand.
 Och på insidan står det bäbäbäbäbä...
 Och vantar som jag virkade. Har jag bloggat dem? Egenspunnet garn. Jodå.
Och så ett par till sockar i Sju bröder. Kanske lite små efter blockning. Men mysiga i sängen. Lätta att skava av sig när jag är varm.
 Och M:s mössa. Som sitter på varje dag. För det är Merino!
Sådär.

/Maia

Inga kommentarer: