lördag 28 mars 2015

Har du alltid en stickning...?

En kollega frågade mig om jag har avsättning för allt jag stickar. Ehm. Ja.

Och har jag alltid en stickning på gång. En?

Och så påståendet att hon aldrig ser mig annat än med en stickning. Ja... Vi kanske bara ses på möten där vi mest ska lyssna? Och rätt sällan.

Men jag funderar på hur jag kan lyckas att höra dessa tre saker som kritik. Hur går det till?

Nå. I alla fall. Det är lördag och solen gick just upp. Och jag. Här är några saker som jag vill möta under dagen.


Den nykardade ullen av "Perssons blandning" som...


...kan bli såhär glänsande garn.


Eller koftan till Mini som fick ärmar under mötet igår. Den har säkerhetslinorna kvar uppe vid början på ärmen. Det ska inte vara en röd dekor där.


Men viktigast är nog att klippa upp Minis filt och börja med kanten.


Ärmarna på min Caramel får gärna också bli påbörjade.


Eller också kan jag göra en provlapp med Drops Belle i färgen maskros. Underbara färg!

/Maia


- using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: