fredag 31 oktober 2014

Prinsesstårterosen som ull

När jag var liten gjorde min farfar rosor till tårtor. Massor. Och jag fick hjälpa till där i Pariserkonditoriet när Anders och jag var i Landskrona.

Till spinnträffen i Haga i Göteborg hade Roar (http://www.roarfibreandyarn.com) med sig ett topsband med Corriedaleull som såg ut just som sådana rosor. Rosa, rosa, med lite grönt. Jag paxade den och spann.


Och den blev precis sådär härlig som jag tänkte.

Jag spann i färgsektioner, och delade upp den andra omgången i kortare rapporter av färg så att det skulle bli ett melerat garn.


Jag har med mig ullen nystad på resan till Paris, men hittills vet jag inte vad jag ska göra med den. Den ska bli en present, men vad? Sockar vill jag inte göra för de slits, och så syns de inte. Kanske en tubsjal med flätor.

/Maia



Inga kommentarer: