söndag 15 februari 2015

Caramel på stickorna

Caramel by Isabell Kræmer. Jag blev så trött när jag stickade fel första gången på Kattfilten att jag greps av startsjukan. Startitis.


Före jul köpte jag en stor, stor påse med underbar Drops loves you 4Deisy Design. 55% alpacka, 40% ull och 5% lin. Linda på Deisy berättade att garnet var flygigt medan man stickade med det, men att det satte sig efter tvätt.

Garnet är mjukt och lent, och jag stickar med fyror, fast det egentligen ska vara femmor för garnet; mönstret däremot säger fyror. Detta gör att koftan kanske blir lite fastare än den annars skulle ha blivit. Passar mig bra.


Jag har också valt att göra en smal och enkel raglanökning istället för det som mönstret säger. Allt för att göra detta till en bilstickning, mötesstickning, tv-stickning.

/Maia

- using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: